morreth: (Default)
morreth ([personal profile] morreth) wrote2016-09-21 08:57 pm

От я не можу второпати

http://yakov-a-jerkov.livejournal.com/1225267.html

Всі ці люди позакінчували радянську школу. Там було багато хуйні, але одну річ радянська школа прищеплювала правильно: відразу до расизму, науу про те, що всі народи та раси рівні.

Звідки тоді взялося оце?

Чи вони пройобували всі політінформації, уроки миру та літературу з оповіданням про Максимку? Чи що?

[identity profile] bobot.livejournal.com 2016-09-21 06:39 pm (UTC)(link)
>>...одну річ радянська школа прищеплювала правильно: відразу до расизму, науу про те, що всі народи та раси рівні.

Школа (на словах) прививала, но по факту-то в ксенофобии недостатка никогда не было, в том числе и в школах.

[identity profile] luk-aa.livejournal.com 2016-09-21 06:51 pm (UTC)(link)
Так,на уроках було все вірно, інтернаціонально та проти расизму. А поза школою, вдома, на вулиці, та подекуди і в пресі та по телебаченню розказували про жидів (сіоністів), чурок, похабні анекдоти про кавказців, чукч тощо.

[identity profile] 0lenka.livejournal.com 2016-09-21 07:01 pm (UTC)(link)
Не можу не, бо свіженьке.
http://ru-psiholog.livejournal.com/7305426.html
Там вражає все: і сама проблема, і запит, і, власне, більшість коментарів.
Причому у тої самої більшості навіть мовного інструментарію немає, щоб вправно описати ситуацію. Який там Максимка...

[identity profile] mascotik.livejournal.com 2016-09-21 07:24 pm (UTC)(link)
Ну, я, звичайно, не копенгаген через вік, але з того, що я пам’ятаю та що розповідали різні люди, виникає враження, що в СрСр було не просто двомислення, а троємислення: перший шар — офіційна лояльна точка зору, це те, про що розповідали в пропаганді, школі та на радіо, це «як треба розповідати про реальність» ; другий шар — неофіційна лояльна точка зору, це фактичні правила функціонування системи; третій шар — неофиційна точка зору, тобто «поняття», анекдоти, неофиційна мораль.

Відраза до расизму та рівність народів була тільки на першому шарі. На другому діяли правила, що перший секретар завжди «нацмен», але це декоративна посада, а вирішуватиме все другий секретар-росіянин (так мені розповідали), що кар’єру представника «корєнного народа» або жінки зазвичай чекає досить низенька скляна стеля, що євреї не можуть отримати певну освіту або роботу. На третьому шарі, тобто за поняттями, була (як і є) табель рангів різних нацменів, антисемитизм тощо. (Це троємислення майже про всі сфери було, про партійних та безпартійних, про правопорушення, крадіжки тощо.)
Наскільки я пам’ятаю радянську школу, про другий шар там не розповідали, але цього третього шару, про поняття, було хоч дупою їж.

[identity profile] ksyuhin-i-ya.livejournal.com 2016-09-21 07:35 pm (UTC)(link)

Ну так і було.

[identity profile] odessa-kid.livejournal.com 2016-09-21 07:25 pm (UTC)(link)
Можу лише приєднатися до того, що вже сказано висче.
Так, у школи критикували расізм, а вдома расові предрасудки були нормою.
Хоча і батьки також вчилися в такий саме радянський школі.
Можливо, справа в тому, що, як і все інше, інтернаціоналізм у школі був лише у вигляді гарних слов.
Просто одягнути на перше травня національні костюми, та прочитати мало зрозумілого віршика у актововий залі,
це замало, для того, щоб стати інтернаціоналістом.

Як людина, яка вівчає історію і етнографію нашої країни, можу сказати, що у нас люди дуже погано знають про культуру різних народів України.
Навіть, в такому багатонаціональному місті, як Одеса, етнічні групи доволі відокремлені одна від одної.
Для моїх батьків, кримські татари, це якесь африканське плем`я.
А коли у суспильстві таке невігластво, то у суспільстві буде і ксенофобія, і расизм.
Інтернаціоналізм можно виростити через освіту, через знайомство з іншіми культурами.

[identity profile] bbrukman.livejournal.com 2016-09-21 11:54 pm (UTC)(link)
Особенно способствовала прививанию графа "национальность" в классном журнале.

[identity profile] pyzhik-chizhik.livejournal.com 2016-09-22 02:26 am (UTC)(link)
Приєднуюсь до того, що вже написали.
Додам лише, що Пу з самого початку активно використовував русо-расо-фашистське сміття в своїй грі.
Мабуть, на його думку це співзвучно "вставаніюсколєн".

[identity profile] little-proud.livejournal.com 2016-09-22 08:17 am (UTC)(link)
Тому що реально інтернаціоналізму не було.
Коли мій тато приїхав до Архангільської області, перше що йому сказали у відділі кадрів: "О, еще один хохол приехал". Він був зовсім не заробітчанин, а приїхав за наказом як військовий.
Як було у російських містах та містечках неслов янам, навіть уявити не можу.

[identity profile] torquelimach.livejournal.com 2016-09-22 09:09 am (UTC)(link)
Вот такая эффективность идеологического воспитания в школе.
Вероятно, главная причина того, что учитель-сталинист многих адекватных и не склонных к людоедству людей напрягает меньше эфебофила.
Edited 2016-09-22 09:14 (UTC)

[identity profile] morbus-gallicus.livejournal.com 2016-09-22 03:20 pm (UTC)(link)
В ссср рівність народів була суто декларативною та формальною. Система діяла так, що до усіляких "неправильних" національностей як скажімо євреї непомітно прививалася відраза. Взагалі, кількість та популярність підліткових анекдотів де діяли представники різних національностей один з яких "росіянин", чи серед українців іноді "українець" виявлявся найкмітливішим, а інші виявлялися лохами, -- багато про що говорить. Згадуючи своє дитинство, я зараз можу більш свідомо проаналізувати те що тоді просто фіксувалося пам'яттю і сприймалося як щось природнє. Як цькували нещасного хворого хворобою дауна що іноді виходив у місто, як підозрювали у всіх негараздах єдиного єврея що жив у нашому дворі. Як зверхньо ставилися до азіатів. В школі розказували багато усього різного але все те в школі і залишалося бо реальність була просякнута лицемірством що навіть дітьми усвідомлювалося десь на рівні інстинктів.

Я не випадково в цей коментар приплів інваліда. Там де інвалідам не надають потрібної допомоги, де дискримінують жінок і не поважають людей похилого віку не може бути якоїсь рівності націй. І хоч в ссср і говорили розлого і красиво про допомогу інвалідам, наприклад, перший пандус до універмагу в нашому місті з'явився після розпаду імперії. Ну і т.п.

Re: прищеплювала правильно: відразу до расизму

[identity profile] eugene naumovich (from livejournal.com) 2016-09-22 04:06 pm (UTC)(link)
Тут вы не совсем правы. Она прививала советскую версию политкорректности.

[identity profile] van-der-moloth.livejournal.com 2016-09-22 06:57 pm (UTC)(link)
Вот да.

[identity profile] van-der-moloth.livejournal.com 2016-09-22 06:57 pm (UTC)(link)
Советская школа лучше всего учила не верить ничему тому, чему учила советская школа.
Навык в принципе полезный, но из-за некритичности применения мы живем среди людей (да, и на себя неплохо бы посмотреть тоже), совмещающих "религию" с верой в экстрасенсов и чудо-приборчики, не владеющих даже необходимыми в быту азами стереометрии и разумеется, одновременно искренне ненавидящих "нацизм и негров".

[identity profile] gorgulenok.livejournal.com 2016-09-23 08:35 pm (UTC)(link)
Вот кстати ППКС.
Для меня во всяком случае было отдельным и трудным этапом, как бы сказать, личностного становления — уяснить, что не все, что осуждала советская мораль, обязательно хорошо.

[identity profile] pani-stosia.livejournal.com 2016-09-24 02:53 pm (UTC)(link)
Этот интернационализм был такой же липой, как все остальное.
Image

[identity profile] niklaus-1978.livejournal.com 2016-10-12 08:51 am (UTC)(link)
Советская школа приучила серьезно относиться к техническим наукам, но пропускать мимо ушей идеологию, философию и прочее. Поэтому после школы гуманитарный информационный вакуум заполнился разным - и кстати, именно поэтому путинская пропаганда так легко легла на мозг куче вполне адекватного в остальных отношениях народа. Ну а у кого-то вот так, как по ссылке выше..

P.S. Не расист, в советской школе учился как и все - но отсылку про Максимку не понял - что со мной не так?

[identity profile] morreth.livejournal.com 2016-10-12 02:32 pm (UTC)(link)
гуглим одноименный рассказ Станюковича.