morreth: (Default)
morreth ([personal profile] morreth) wrote2017-06-03 09:34 pm

Троха про Диво-жінку

Мої очікування були дещо завищені, тому я дещо розчарувалася. Так, на тлі "БпС" або "ЗС", а надто на тлі "Мужика з криці" фільм цукерочка. Але... хіба на тлі. Якщо порівнювати з "Марвелом", то це десь "Доктор Стрендж". Тобто, не шлак, але другий раз передивитися навряд чи схочу.

Але давайте чинним порядком. За прикладом свого сина, почну з хорошого.

Тест Бегдель фільм не просто проходить, а проскакує галопом, з гиком та свистом, розмахуючи мечами та списами. Амазонки прекрасні. Галь Гадот прекрасна. Кріс Пайн вряди-годи не афігенний мачо-мен, а так нічосі хлоп.
Картинка дуже красива. Бойові сцени зашибісь. І... власне, все.



Знову, як в усіх фільмах ДС, найпровальнішим моментом є сценарій. Чому, трясця його матері, у амазонок раптово місія - битися з Ареєм? А якщо в них така місія, то чому вони сиділи на дупі рівно, аж поки Діана не вимахала здоровенною дівахою? А якщо це не їхня місія, а її персональна, то чому Зевес так довго роздуплявся з тим щоб послати її на землю?
Взагалі, вся лінія з Ареєм притягнута за вуха й сюжетно вбога. Вона введена лише для того, щоб дати Діані гідного супротивника і щоб був фінальний махач.
Спроба представити Першу світову як Другу, а німців як головних поганців також не тойота. Людендорф був не зайчик, але перетворювати його на якогось воєнного маніяка... Не знаю, не знаю, особисто я вважаю, що це поганий хід. Я і Мадам Отрута, в якої нема власної сюжетної арки, мотивації, історії - її введено лише для того, щоб Діані було до кого явити милосердя. Та тю.
Загалом не розкритий ніхто. Начебто Стів девтерагоніст, не хала-бала, але і в нього до пуття нема арки, яка б розкривала характер. Якщо це так задумано, щоб "віддзеркалити" функцію "любовний інтерес героя" з гендерною інверсією, тоді да. А так ні.
Хто він взагалі такий? За що воює? Що змушує його, американця, працювати на британську розвідку та ризикувати головою на Західному фронті? Де мотивація? Коли у "Першому Меснику" Стів Роджерс рветься на фронт попри своє хирляве тіло та проблеми зі здоров'ям, у його мотивацію віриш, бо претензії Гітлера на світове панування виглядали реальною загрозою. Що змушує битися Стіва Тревора?
"Галаслива команда" Диво-жінки начебто і має більше екранного часу, ніж "Галаслива команда" Першого Месника, але цей час витрачений напрочуд бездарно. Снайпер не робить жодного снайперського пострілу. Індіанець-контрабандист у Бельгії? Ну я не знааааю... Єдиний, хто справді придався - це Самір.
Якби я була "сценарним доктором" цього фільму, я б зробила так:

1. К бісовій матері Арея, як вище було сказано. Може він десь іще живе і, може, Діана з ним навіть стикається, але до розв'язування Першої Світової він непричетний. Він взагалі пішрв у відставку десь у часи Чінгісхана, зрозумівши, що йому з людьми вже більше нічого робить, вони самі кого завгодно поганому навчать. Він просто швендяє світом, з однієї війни до іншої, бо без воєн не може.
2. Дія відбувається не на Західному, а на турецькому фронті. І не під кінець війни, а у її розпал. Стів - кур'єр, зв'язний між арабським підпіллям та англійцями. Він потрапляє на острів, тікаючи від німецьких пілотів, і амазонки його там затримують, бо, раз ступивши на землю Теміскіри, чоловік має бути вбитий або довічно ув'язнений. У Стіва нема іншого варіанту вирватися й виконати завдання, крім звабити Діану, яка ним зацікавилася. Він цинічна сволота, але його класичні звабницьки закиди тут дають збій: на Діану пікаперство просто не діє. нарешті Стів вдається до останньої тактики: щирості. І це спрацьовує. Діана тікає разом з ним.
3. Діана на власні очі бачить війну і переконується, що це справа рук Арея, бо всі, кого вона зустрічає, самі не знають, навіщо воюють. Діані кортить відшукати Арея. Тим часом Стів розуміє, що цей світ не має місця для Діани, всі ролі, які він їй пропонує, одна одної паскудніші. В ньому прокидається совість, він хоче повернути Діану до Теміскіри. Але як переконати у цьому начальство? Він демонструє їм можливості Діани, і натякає, що цілий острів таких жінок був би для британського уряду кращим спільником, ніж греки з арабами. Не кажучи вже про стратегічні переваги його розташування. Командування погоджується, і Стів отримує корабель та доручення доправити Діану на острів. Але Діана, дізнавшись про його наміри та сповнена рішучості шукати Арея, тікає з корабля та дістається Леванту. Стів змушений її шукати.
4. Діана знаходить Арея: він вже кількасот років керує бандою найманців. Вона намагається його вбити, він надирає їй зад. Позбавлену сили, він продає Діану туркам.
5. Стів знаходить Діану та визволяє. Але цього разу він потрапляє в полон. Оскільки турки взяли його у чужій формі на своїй території глибоко за лінією фронту, на нього чекає страта.
6. Діана повертається до Арея та його горлорізів і змушує бога-брата прийти на допомогу. Удвох вони визволяють Стіва. Діана повертає собі сили.
7. Але тепер вона остаточно розчарована у світі людей, і хоче повернутися на Теміскіру. На жаль, турки теж дізналися про існування острова, і теж хочуть його захопити. На щастя, вони вислали порівняно невеликий загін, і амазонкам з допомогою Діани, Арея та Стіва вдається відбити напад. 
8. Внаслідок атаки острів став геть беззахисний перед ворожою агресією, захисний магічний бар'єр рухнув. Арей розказує, як його відновити, але є нюанс: це можна зробити лише ззовні, і це може зробити лише напівбог-напівсмертний. Діана творить ритуал, але тепер їй нема вороття на острів.
9. На той час до острова підходять водночас британська та турецька ескадри. Розгортається морська битва, але острів зникає на очах отетерілих вояків. Вони з подиву припиняють бійку та розходяться.
10. Діана залишається зі Стівом як подруга. Арей знову розчиняється у пустелі зі своїми горлорізами.  Діана остаточно переконується: все, що їй казали про світ чоловіків - правда. Але тепер в неї є місія: зробити цей світ кращим.